Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

ΜΟΥΣΕΙΑΓΩΓΕΙΟ
(ΜΕΡΟΣ 1ο)
Το σχέδιο εργασίας για το μουσείο ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες!Το όνομα του project είναι "Μουσειαγωγείο"και ήταν αποτέλεσμα σύνθεσης δύο λέξεων:Μουσείο + Νηπιαγωγείο!Και φυσικά δημιουργήσαμε και το λογότυπό του!





Το λογότυπο έχει διπλή σημασία! Με γράμματα και σύμβολα"διαβάζουμε" τη λέξη μουσείο που ουσιαστικά είναι το αντικείμενο του σχεδίου εργασίας μας, έχει όμως και το σύμβολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης(διότι θα ασχοληθούμε και με τα μουσεία της Ευρώπης)άρα μας δίνεται η δυνατότητα, με αυτό το λογότυπο και δευτερευόντως να "διαβάσουμε" ΕΜΟΥ-ΖΕΙ-Ο(ήλιος) δηλαδή έχοντας το βίωμα της επίσκεψης σε μουσείο αποκτώ την δύναμη της γνώσης που μου παρέχει: "μέσα μου ζει το μουσείο και λάμπει ο ήλιος της γνώσης !!!"




Κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του λογότυπο!


















Ξεκινήσαμε το σχέδιο εργασίας φτιάχνοντας το σχεδιάγραμμα: Τί γνωρίζω;Τί θέλω να μάθω;Πώς θα το μάθω;






Είδαμε τα λογότυπα κάποιων μουσείων της Ελλάδας!









Μάθαμε και ζωγραφίσαμε τους κανόνες που οφείλουμε να ακολουθούμε ως επισκέπτες σε ένα μουσείο!






























Διαβάσαμε τα δικαιώματα του μικρού επισκέπτη στο μουσείο!!


Ακούσαμε το τραγούδι "Μες στο μουσείο" με τη φωνή της Άλκηστης Πρωτοψάλτη!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!





Έχοντας ως στόχο την διαμόρφωση "της νοοτροπίας του επισκέπτη  μουσείου" ακολουθούμε τα παρακάτω έξι βήματα!







Βήμα 1ο: Αφετηρία το νηπιαγωγείο.


Βήμα 2ο: Γινόμαστε ταξιδιώτες και πάμε στο μουσείο.


Βήμα 3ο: Έχουμε μαζί μας τη βαλίτσα της προηγούμενης γνώσης.


Βήμα 4ο: Γινόμαστε ερευνητές!Βλέπουμε,ακούμε αλλά δεν αγγίζουμε!(Βιωματική μάθηση),παρά μόνο στα μουσεία που υπάρχει "μουσειαγωγός" δραστηριοποιούμαστε σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους για να κάνουμε εμπέδωση της νέας γνώσης


Βήμα 5ο: Κατακτούμε τη γνώση!Γινόμαστε μαθητές!


Βήμα 6ο: Το μουσείο γίνεται δικό μας-βίωμά μας! Πλέον ζει μέσα μας!













Μάθαμε τον αριθμό 6!



Τον αριθμό έξι τον συσχετίσαμε μορφολογικά με τον αριθμό εννιά και επεξεργαστήκαμε τον διαφορετικό τρόπο γραφής τους και τις ομοιότητες στην εμφάνιση τους!









Κάναμε επανάληψη στους αριθμούς 1-6 συνδέοντας την επανάληψη με τα "βήματα επίσκεψης του μουσείου"!









Αντιστοιχήσαμε αριθμούς με εκθέματα μουσείου!








Ψάξαμε στο διαδίκτυο για τα πιο παράξενα αγάλματα του κόσμου και ζωγραφίσαμε το δικό μας παράξενο άγαλμα!














Γίναμε συγγραφείς και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι!Ο τίτλος του:Η Άννα Παρμεζάνα και τα ζωντανά εκθέματα του μουσείου!
















Στο τέλος υπογράψαμε ως συγγραφείς και εικονογράφοι!





Το μουσειαγωγείο μας θα ταξίδευε και εκτός συνόρων,επομένως έπρεπε να γνωρίσουμε και την Ευρώπη αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση της οποίας είμαστε μέλος! Μιλήσαμε λοιπόν για το πότε δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση, από ποιες χώρες αποτελείται, ποιο είναι το νόμισμά της, πώς είναι η σημαία της κτλ!
















Αφού γνωρίσαμε τη σημαία της ΕΕ με τα 12 αστέρια,αποφασίσαμε να τη φτιάξουμε!!!






'Έπειτα παρακολουθήσαμε μια ταινία,βασισμένη στο παραμύθι:Τα αστέρια της Ευρώπης!




























Τα λόγια της ταινίας που αντιστοιχούσαν στα δώδεκα αστέρια της Ευρώπης,αποφασίσαμε να τα ζωγραφίσουμε!




















Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών στην ΕΕ μέσα από μια πολύ ωραία σειρά παιδικών βιβλίων!



Δικαίωμα του παιδιού η μόρφωση σε όλες της χώρες της ΕΕ!











Τα παιδιά μας είπαν ποια είναι τα δικαιώματα τους και τα ζωγράφισαν μέσα σε αστέρια,όπως τα αστέρια της Ευρώπης!




































Με τη βοήθεια του Γιάννη φτιάξαμε το "παιδί των δικαιωμάτων" και κολλήσαμε μέσα του όλα τα αστέρια!








































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου