Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

ΑΠΟ 7-4-2014 ΕΩΣ 11-4-2014

O  ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ...EL GRECO  ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!

Η εβδομάδα ξεκίνησε μιλώντας για το θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου!

Στην πορεία τα παιδιά έμαθαν τα κάλαντα του Λαζάρου και πληροφορήθηκαν για τα έθιμα που διατηρούμε εκείνη τη μέρα.

Η επόμενη μέρα από το Σάββατο του Λαζάρου είναι η Κυριακή των Βαΐων.Μιλάμε για το συμβολισμό και τη σημασία εκείνης της μέρας!

Ακολουθεί η Μεγάλη Εβδομάδα, θα κατανοήσουμε την πορεία προς τη Σταύρωση  από κείμενα της Καινής Διαθήκης.

Θα μεταφερθούμε στην ατμόσφαιρα του  Μυστικού  Δείπνου μέσα από ξακουστούς πίνακες ζωγραφικής!!!

Θα ζωγραφίσουμε και εμείς το Μυστικό δείπνο όπως και οι άλλοι μεγάλοι ζωγράφοι!!!

Σκηνές από ταινίες που έχουν γυριστεί για τα Πάθη του Χριστού θα μας συγκινήσουν!!!

Ακόμα περισσότερο θα κατανοήσουμε την υπεράνθρωπη προσπάθεια-πάθη του Χριστού να μας δείξει τον δρόμο της ψυχικής ανάτασης μέσα από τα χρώματα και τα σχέδια του Θεοτοκόπουλου!!!

Αφού λοιπόν μιλήσαμε, αναλύσαμε,  παρακολουθήσαμε την πορεία του ΧΡΙΣΤΟΥ από την άδικη καταδίκη του, στην Σταύρωση και τέλος στην Ανάστασή του,ζωγραφίσαμε αυτή την διαδρομή!!!

Η λαϊκή παράδοση είναι πλούσια και τις ημέρες του Πάσχα!!!
Λέμε κάλαντα, νηστεύουμε, εκκλησιαζόμαστε, παρασκευάζουμε
πασχαλινά γλυκά και φαγητά κ.α.!!!
Ο κ. Παπυράκης  θα μας επισκεφτεί για να βάψουμε αυγά με τον πατροπαράδοτο τρόπο!!!

Αφού βάψαμε τ΄αυγά μας, φτιάξαμε και υπέροχες αυγοθήκες για να στολίσουμε το σπίτι μας!!!

Το παιχνίδι με τα αυγά εξελίχθηκε σε μαθηματικό παιχνίδι!!!

Και βέβαια με χρωματιστά χαρτόνια και ψαλίδια θα φτιάξουμε κάρτες για να στείλουμε στους αγαπημένους μας ευχές!!!

Ο θαυμασμός μας για τα αριστουργήματα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου μας οδήγησε στο Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου προκειμένου να απολαύσουμε τα δύο έργα του Δομήνικου που φιλοξενεί το μουσείο!

Πρωτίστως βέβαια προετοιμαστήκαμε για να πραγματοποιήσουμε αυτή την επίσκεψη!
 Ο ένας πίνακας έχει τίτλο "Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά".

Και δεύτερος πίνακας τιτλοφορείται ¨Η Βάπτιση του Χριστού"

Αρχικά, στο μουσείο, παρατηρήσαμε μια μακέτα που παρουσίαζε το Ηράκλειο την εποχή του Θεοτοκόπουλου!!!

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την αίθουσα με τους πολύτιμους πίνακες!

Οι χώροι του Μουσείου είναι οι κατάλληλοι χώροι για να μάθεις παίζοντας και αυτό ακριβώς κάναμε!
Παίξαμε με χάρτες και χάρτινα καράβια και θυμηθήκαμε  το ταξίδι του EL GRECO από την Κρήτη στην Ισπανία!

Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας !

Φτιάξαμε παζλ με θέμα κάποιους πίνακες του Δομήνικου!

-Βρες ποιος πίνακας είναι του Δομήνικου και κέρδισε-φάε
ένα μήλο, αλλιώς το μήλο θα το φάει το σκουλήκι!

Φυσικά αφού τελείωσε το παιχνίδι εκμεταλευτήκαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε και σε άλλους χώρους του μουσείου!

Περάσαμε υπέροχα!  Ταξιδέψαμε με το νου σε αλλοτινές εποχές, ευχαριστούμε τους ανθρώπους του Μουσείου που μας προσέφεραν την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στον κόσμο του Δομήνικου για να τον γνωρίσουμε και να τον αγαπήσουμε ακόμα πιο πολύ!!!
Και βέβαια μόλις επιστρέψαμε στο σχολείο μας αποτυπώσαμε αυτό το βίωμα στο χαρτί για να μείνει καταχωρημένο και αξέχαστο!!!

Είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε ένα υπέροχο άνθρωπο του θεάτρου,θείο του Γιάννη Β, τον Στέλιο Μανωλακάκη, θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη, που ζει και εργάζεται στην Αμερική.
Μας πρότεινε  λοιπόν να κάνουμε ένα σύντομο ταξίδι μαζί του, στον υπέροχο κόσμο του θεάτρου και εμείς, ως δεινοί ταξιδευτές, δεχτήκαμε!!!

Με τον κατάλληλο οδηγό ξεκινήσαμε την εξάσκηση,ώστε να είμαστε χαλαροί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού! Οι ασκήσεις χαλάρωσης ήταν το πρώτο βήμα.

Συναποφασίσαμε το ταξίδι μας να έχει τελικό προορισμό  το μαγικό κόσμο του Δομήνικου !Ένα πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο θα βοηθούσε να συσχετίσουμε το ταξίδι του δομήνικου, μέσα από τους πίνακες του, με τη ζωή του Χριστού!!!!
Το θεατρικό ονομάστηκε "ΑΓΈΝΝΗΤΕΣ ΨΥΧΕΣ".
Οι πρόβες ξεκίνησαν υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη,με συνοδοιπόρο ,στο ρόλο του Δομήνικου, τον πατέρα της Ιωάννας κ. Χατζηαντωνίου !

Έφτασε η στιγμή της τελικής πρόβας γιατί πήραμε την απόφαση να παρουσιάσουμε στους γονείς την θεατρική εμπειρία μας!!!

Φορέσαμε την καλύτερη μας διάθεση και τα απαραίτητα αξεσουάρ και  προτού κάνουμε το πρώτο μας βήμα πάνω στο σανίδι, οι γονείς μας και ανυπόμονοι θεατές, ενημερώθηκαν για τους σκοπούς του "ταξιδιού" μας!

Και........ η παράσταση αρχίζει!!!!!!!!!!!!!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟ ΘΕΑΤΡΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΕΛΙΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ, ΜΕ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΟ ΤΡΟΠΟ, ΤΟΝ ΘΕΟΣΤΑΛΤΟ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟ !!!

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ  ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ!!!