Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

Δευτέρα, 24/2/2014 έως Παρασκευή, 28/2/2014



"ΗΡΘΕΣ ΠΑΛΙ ΤΡΕΛΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ Νο 2"



Συνεχίζοντας τις αποκριάτικες δραστηριότητες και αυτήν την εβδομάδα:

  • Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, 

  • δημιουργήσαμε τον Αρλεκίνο της τάξης μας, 






  • Αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας την ιστορία του Αρλεκίνου βάζοντας σε σωστή σειρά τα γεγονότα της ιστορίας.




  • Διαβάσαμε το υπέροχο ποίημα της Ρένας Καρθαίου: "Το Καρναβάλι", δουλέψαμε με τα υποκοριστικά και τα μεγενθυτικά ουσιαστικά, φανταστήκαμε και ζωγραφίσαμε τις εικόνες του ποιήματος.

                                     Καρναβάλι

Ο Φλεβάρης έχει βάλει
τη σφραγίδα ¨Καρναβάλι ¨.
Κι  ύστερα φωνάζει : « Εμπρός ,
τώρα γλέντι  και χορός !»

Μύτες  γίνονται μυτάρες
και τα αυτιά γίναν αυτάρες .
Να μαλλούρες  και γυαλάκια ,
στοματάρες  και μουστάκια .

Κι άνοιξαν κι οι ουρανοί ,
σεληνάνθρωποι , Αρειανοί
κατεβήκαν με σβελτάδα ,
και πατήσαν στην Ελλάδα .

Ο Κωστάκης φουστανέλα
παριστάνει τον Τζαβέλα .
Και μια βλάχα  που περνάει ,
της γιαγιάς  ρούχα  φοράει .

Καουμπόηδες , Χιονάτες ,
Με παπούτσια   γάτοι ,  γάτες ,
πειρατές και βασιλιάδες ,
μασκαράδες , μασκαράδες !

Ποπό ! χρώματα , στολές
γέλια , θόρυβος , χαρές !
Έμπα αγόρι , μπες κοπέλα
στου καρναβαλιού την τρέλα .

Να ‘ χαμε όλη τη χρονιά
χαρτοπόλεμο , παιδιά !
Μα κι οι Απόκριες  κάθε μήνα ,
μουσικές  και σερπαντίνα .

Κουτσοφλέβαρε λεβέντη ,
τ’ άναψες καλά το γλέντι .
Γρήγορα να φέρεις πάλι ,
χορό , γέλια , καρναβάλι .

                    Ρένα Καρθαίου




  • Παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια όπως: ο Μάγος, στο οποίο ένας μάγος μεταμόρφωνε τα παιδιά σε διάφορους ήρωες, ζώα ή αντικείμενα.








  • Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες: γατούλες και ποντίκια και παίξαμε με αυτές.







  • Φτιάξαμε και άλλες μάσκες εμπνευσμένες από φυλές ιθαγενών διαφόρων ηπείρων, όπως η Αφρική.












  • Με τις μάσκες μας αυτές παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης: "Τη μάσκα μου φορώ, ποιος είμαι εγώ που δεν μιλώ;"



  • Παρακολουθήσαμε σε βίντεο παραδοσιακούς χορούς ιθαγενών όπως οι Ζουλού και οι Μαορί.




  • Στη συνέχεια φορέσαμε τις μάσκες μας, δημιουργήσαμε τη δική μας φυλή των Μάσα-Μάσα, με αρχηγό το μεγάλο μάγο Τούμπα-Τούμπα και στήσαμε ένα χορευτικό δρώμενο αφιερωμένο στον Μεγάλο Θεό της φυλής μας Ζουλούδη, των θεό των αστεριών, όπου τον ευχαριστούσαμε για την ευημερία του λαού μας.















  • Η αλήθεια είναι ότι δεν πέρασε ούτε μια μέρα που να μην μεταμφιεστούμε σε κάτι ή να μην χορέψουμε...








  •  Προς το τέλος της εβδομάδας μιλήσαμε για το έθιμο του καρναβαλιού, γνωρίσαμε τα διάσημα καρναβάλια του κόσμου και της Ελλάδας.




  • Ξαναθυμηθήκαμε τα παραδοσιακά ελληνικά αποκριάτικα έθιμα των ημερών.



  • Μάθαμε για τα έθιμα της Καθαρής Δευτέρας με τη βοήθεια του ζωγραφικού πίνακα του Σπ. Βασιλείου: "Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας".




  • Με αφορμή τα Κούλουμα μιλήσαμε για τα αρτύσιμα τρόφιμα των αποκριών και τα νηστίσιμα τρόφιμα της Καθαρής Δευτέρας, χωριστήκαμε σε δύο αντίστοιχες ομάδες και δημιουργήσαμε το Τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας και το Τραπέζι της Αποκριάς.









  • Σε φύλλο εργασίας φτιάξαμε το δικό μας τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας.






  • Με τη βοήθεια του μπαμπά της Μαρίας Π. φτιάξαμε την παραδοσιακή λαγάνα και φάγαμε ένα παραδοσιακό σαρακοστιανό πρωινό με χαλβά, ελιές, ντομάτες κ.α.















ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ κ. Παπυράκη!!!!!!


  • Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού και μάθαμε την ιστορία του, η οποία ξεκινά από τα βάθη των αιώνων.







  • Είδαμε και σχολιάσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον χαρταετό, επεξεργαστήκαμε με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής πολλές μαθηματικές έννοιες όπως άμεση αναγνώριση (subitizing) και καταμέτρηση χαρταετών, αντιστοίχιση παιδιών με χαρταετούς, παιδιών με σπίτια, προσθέσεις, αφαιρέσεις.








  • Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τον χαρταετό που θα θέλαμε να έχουμε.
























  • Και φυσικά μετά φτιάξαμε τον δικό μας χαρταετό!!!!










  • Παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον animation με τίτλο: "Boy with no kite", το οποίο μας έδωσε την ευκαιρία να προβληματιστούμε και να συζητήσουμε για τις σχέσεις των ανθρώπων. 




  • Μάλιστα αποφασίσαμε να αλλάξουμε το τέλος της ιστορίας δίνοντας ένα πιο αισιόδοξο και παναθρώπινο μήνυμα:    


Ενας "χαρταετός" δεν πρέπει να χωρίζει αλλά να ενώνει τους ανθρώπους...





                    
              ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΛΟΙΠΟΝ!!!!!!!!!!!!!





 Το φυσικο περιβάλλον της Κρήτης  γεννά το Μινωικό Πολιτισμό.





Συνεχίζοντας το σχέδιο εργασίας μας για το Μινωικό πολιτισμό αυτήν την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη Μινωική γραφή και τα μαθηματικά.

  • Αρχικά μιλήσαμε για την ιστορία της γραφής, από τις βραχογραφίες έως τη σύγχρονη εποχή, τους λόγους που τη δημιούργησαν, τα μέσα, τα εργαλεία καθώς και τα είδη γραφής (ιερογλυφικά, κινέζικη γραφή, λατινικό, ελληνικό αλφάβητο).











  • Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στη Μινωική γραφή: Ιδεογράμματα, Γραμμική Α και Γραμμική Β, εξηγήσαμε τη λειτουργία της και το λόγο χρήσης της από του Μινωίτες.


  • Σε φύλλο εργασίας γράψαμε το όνομά μας σύμφωνα με το ελληνικό αλφάβητο και τη Μινωική γραφή. 











  • Ο Γιώργος μας παρουσίασε το Δίσκο της Φαιστού που είχε φτιάξει ο ίδιος και μας μίλησε για το μεγάλο μυστήριο της αποκρυπτογράφησής του. Παρατηρήσαμε τα ιδεογράμματα του δίσκου και προσπαθήσαμε κάνοντας υποθέσεις να τον "διαβάσουμε".  Ήταν σπαζοκεφαλιά!!!!








  •  Χρησιμοποιώντας πηλό φτιάξαμε ο καθένας τον δικό μας Δίσκο της Φαιστού! Ευτυχώς αυτόν μπορέσαμε να τον "διαβάσουμε"...















  • Επινοήσαμε και παίξαμε ένα πολύ ωραίο παιχνίδι με θέμα το Δίσκο της Φαιστού: δημιουργήσαμε τον δίσκο με καρτέλες από παιχνίδι μνήμης, τα οποία αναπαριστούσαν σύμβολα από τον δίσκο.
















  •  Με τη βοήθεια της Μάγισσας της Αποκριάς μιλήσαμε για τα Μινωικά μαθηματικά και την μινωική αρίθμηση.















  • Τέλος, σε φύλλο εργασίας μετρήσαμε και καταγράψαμε του διπλούς πέλεκεις σύμφωνα με την μινωική αρίθμηση.

























1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετικές οι δραστηριότητές σας και ευχαριστούμε για το μοίρασμα!!! Πάντα... πολύχρωμοι και δημιουργικοί!!!

    Μαριλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή