Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Δευτέρα 3/2/2014 έως 7/2/2014


"ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ -Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ"





Η εβδομάδα αυτή ήταν αφιερωμένη στην ενότητα "Το σώμα μου-ο εαυτός μου".

Συγκεκριμένα:

  • γνωρίσαμε το γνωστικό σχήμα του ανθρώπινου σώματος: αρχικά τα εξωτερικά όργανα και μέλη του, την ονομασία τους και τη χρήση τους, τα οποία και καταγράψαμε σε σχετικό φύλλο εργασίας.







  • Εντοπίσαμε τις εξωτερικές ανατομικές διαφορές και ομοιότητες των δύο φύλων. Κατόπιν επιλέξαμε σε φύλλο εργασίας και ζωγραφίσαμε το δικό μας φύλο.




  • Γνωρίσαμε το καρδιαγγειακό μας σύστημα: την καρδιά, τη θέση της μέσα στο σώμα μας και τη λειτουργία της, σε συνδυασμό με το κυκλοφορικό σύστημα.







  • Μιλήσαμε για το αίμα και τη χρησιμότητά του και στη συνέχεια καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τη ροή του αίματος, όπως μάθαμε ότι τη ρυθμίζει η καρδιά μέσα από τις φλέβες και τις αρτηρίες μας.






  • Με αφορμή τη συζήτηση για την προστασία και την καλή λειτουργία της καρδιάς μας είχαμε την τύχη να μας επισκεφτεί στο σχολείο και καρδιολόγος από το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας (ΕΛ.Ι.ΚΑΡ) προκειμένου να μας μιλήσει  για το πως η διατροφή μας γίνεται ασπίδα προστασίας για την καρδιά μας.











ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟ ΕΛ.Ι.ΚΑΡ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟ ΜΑΣ  !!!!!!



  • Για τα προβλήματα καρδιάς μάθαμε ότι χρειάζεται ένας καρδιολόγος για να μας εξετάσει. Επισκεφτήκαμε λοιπόν τον καρδιολόγο του σχολείου μας...ο οποίος μας εξέτασε και μας έκανε καρδιογράφημα! ΕΥΤΥΧΩΣ ΧΑΙΡΟΥΜΕ ΑΚΡΑΣ ΥΓΕΙΑΣ!!!



















  • Μάθαμε για το αναπνευστικό μας σύστημα, τα όργανα που το αποτελούν, τη θέση τους μέσα στο σώμα μας και τη λειτουργίας τους.




  • Με τη βοήθεια μπαλονιών κατανοήσαμε τη λειτουργία της αναπνοής (εισπνοή-εκπνοή).




και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία για παιχνίδιιιιιιιι... με τα μπαλόνια, το σώμα μας και την αναπνοή μας!!! ΟΥΦ ΛΑΧΑΝΙΑΣΑΜΕ!!!!


























  • Διαβάσαμε την ιστορία: πνευμόνιος και ο κάρδιος" σύμφωνα με την οποία οι δύο ήρωες αρρωσταίνουν και χρειάζονται βοήθεια. Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε για τις παθήσεις των πνευμόνων μας και προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τον κάρδιο και τον πνευμόνιο, ο καθένας με τον τρόπο του...









  • Μιλήσαμε για το πεπτικό μας σύστημα: τα όργανα που το αποτελούν, τη θέση τους μέσα στο σώμα μας και τη λειτουργία τους.









  • Ζωγραφίσαμε το ταξίδι της τροφής μέσα στο ανθρώπινο σώμα





  • Διαβάσαμε το παραμύθι "Ο Μάκης ο ενζυμάκης" και κατανοήσαμε πως πρέπει να τρώμε, τί και πόσο πρέπει να τρώμε, ώστε το πετπικό μας σύστημα να λειτουργεί σωστά. 


  • Γνωρίσαμε το κεντρικό και περιφερικό νευρικό μας σύστημα, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον εγκέφαλο και τη λειτουργία του.

  • Με τη βοήθεια μιας κούκλας -ταχυδρόμου μάθαμε πόσο σημαντικός είναι ο εγκέφαλος-ο μεγάλος αρχηγός- για τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.








  • Παίξαμε παιχνίδια με θέμα τον εγκέφαλο και στη συνέχεια, σε φύλλο εργασίας, τοποθετήσαμε  τον εγκέφαλο στη σωστή του θέση, ζωγραφίζοντας παράλληλα τι μπορεί να σκέφτεται ο μεγάλος αρχηγός.






  • Τέλος, αναφερθήκαμε στο μυοσκελετικό μας σύστημα και τη λειτουργία του.





  • Καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας τα παιδιά έφερναν στο σχολείο βιβλία σχετικά με το ανθρώπινο σώμα, τα οποία ξεφυλλίζαμε και σχολιάζαμε.







  • Ακόμα ο Ανδρέας μας έφερε ένα DVD από τη σπουδαία διαχρονική σειρά παιδικών κινουμένων σχεδίων "Μια φορά και έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος" με θέμα τη δημιουργία και τη γέννηση του ανθρώπου, το οποίο και παρακολουθήσαμε.


  • Τέλος, με αφορμή το θέμα μας αναφερθήκαμε και στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Μιλήσαμε για τις ιδιατερότητές τους, τις ανάγκες τους και τα δικαιώματά τους. Μέσα από σχετικά παιχνίδια προσπαθήσαμε να βιώσουμε παρόμοιες καταστάσεις.









"Το φυσικό περιβάλλον της Κρήτης γεννά το Μινωικό Πολιτισμό"


Η Παρασκευή ήταν αφιερωμένη στο σχέδιο εργασίας μας, το οποίο "τρέχει" αυτό το διάστημα. Έτσι ο Γιώργος, ο Χάρης, η Γιωργία, η Ελένη, η Ιωάννα και ο Άρης ανέλαβαν να μας μιλήσουν για φυσικά φαινόμενα και καταστροφές στη Μινωική Κρήτη. Με τη βοήθεια σχετικών κατασκευών μας παρουσίασαν την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας στη Σαντορίνη στη διάρκεια της Μινωικής περιόδου.





Αναζητήσαμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο.













Στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τις καταστροφές που προκάλεσαν αυτά τα φυσικά φαινόμενα στη Μινωική Κρήτη.











Τέλος, ο Γιάννης Ζ. μας παρουσίασε νέες πληροφορίες για την πανίδα της Κρήτης.






"Ο ΦΛΕΒΑΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝ ΦΛΕΒΙΣΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΜΥΡΙΣΕΙ..."



Έφτασε και ο Φεβρουάριος....μύρισαν απόκριες!!! και εμείς τον υποδεχτήκαμε με παραμύθια και παροιμίες.














ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!!!!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου