Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2014

Δευτέρα, 10/2/2014 έως Παρασκευή, 14/2/2014


"ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΟΥ"







Συνεχίζοντας την ενότητα "Ο εαυτός μου, το σώμα μου" αυτήν την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τις αισθήσεις μας και τα αισθητήρια όργανά μας. Συγκεκριμένα:


  • Διαπιστώσαμε αρχικά ότι οι περισσότερες αισθήσεις μας εντοπίζονται στο ανθρώπινο πρόσωπο.




  • Ξεκινήσαμε μιλώντας για την όραση και τα χαρακτηριστικά της.




  • Μάθαμε για την μορφολογία και τη λειτουργία των ματιών μας και ζωγραφίσαμε σε σχετικό φύλλο εργασίας εικόνες όπως τις αντιλαμβάνονται τα μάτια μας δηλαδή ανάποδα!!!










  • Συνεχίσαμε με την ακοή, την αντίληψη των ήχων, την μορφολογία  και λειτουργία του ανθρώπινου αυτιού.

  • Παίξαμε "τυφλόμυγα" και "χαλασμένο τηλέφωνο", διαβάσαμε το παραμύθι '' ο τυφλός''.

  • Συγκινηθήκαμε γνωρίζοντας σπουδαίες προσωπικότητες με προβλήματα όρασης και ακοής αλλά με περίσσευμα ψυχικού σθένους, όπως ο Μπετόβεν (τύφλωση) και η Έλεν Κέλερ (κώφωση και τύφλωση).





  • Μάθαμε πως οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης και ακοής επικοινωνούν με τους άλλους με τη βοήθεια της νοηματικής γλώσσας και του κώδικά Μπράιγ.




  • Ζωγραφίσαμε με κλειστά μάτια και περιγράψαμε πως νιώσαμε.






  • Μιλήσαμε για την γεύση και την όσφρηση, δοκιμάσαμε, γευτήκαμε, μυρίσαμε... 















  • "Γυμνάσαμε" γλώσσα και μύτη.





  • Μάθαμε για τα είδη των γεύσεων και τις περιοχές της γλώσσας που σχετίζονται με αυτές.





  • Σε σχετικό φύλλο εργασίας εντοπίσαμε τις περιοχές της γλώσσας που σχετίζονται με τα διάφορα είδη γεύσης.













  • Ολοκληρώσαμε το ταξίδι στον κόσμο των αισθήσεων με την αφή και τη συζήτηση για το δέρμα, τα αισθητήρια νεύρα, τα χέρια και τα δακτυλικά αποτυπώματα.

 


  • Με αφορμή την αφή ανατρέξαμε στην ελληνική μυθολογία και διαβάσαμε τον μύθο "Ο βασιλιάς Μίδας", τον οποίο και ζωγραφίσαμε στη συνέχεια.









"ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ"





Η εβδομάδα όμως δεν τελείωσε εδώ, η ενασχόληση μας με το ανθρώπινο σώμα σύντομα μας έφερε στη μνήμη  τον Σχηματούλη, τον οποίο είχαμε δημιουργήσει σε προηγούμενο χρόνο. 

  • Ευκαιρία λοιπόν να θυμηθούμε ξανά τα γεωμετρικά σχήματα.


  • Δημιουργήσαμε τον δικό μας άνθρωπο των σχημάτων.










  • Επιλέξαμε το αγαπημένο μας γεωμετρικό σχήμα και το αναζητήσαμε μέσα στην τάξη μας.






  • Ομαδοποιήσαμε τα γεωμετρικά σχήματα με βάση ένα χαρακτηριστικό.






  • Την ομαδοποίηση αυτή την μεταφέραμε και σε φύλλο εργασίας.




  • Δημιουργήσαμε γεωμετρικά σχήματα με θεατρικά πανιά.
















  • Δημιουργήσαμε πανέμορφα σχέδια με γεωμετρικά σχήματα.








  • Φτιάξαμε και όμορφα μοτίβα με αυτά.





  • Και τα μεταφέραμε και σε φύλλο εργασίας.




  • Δημιουργήσαμε όμως και άλλα μοτίβα με διάφορα υλικά.















  • Ταξιδέψαμε στον κόσμο της ζωγραφικής και γνωρίσαμε μεγάλους ζωγράφους όπως, ο Κλέε, ο Μιρό, ο Καντίσκυ, ο Κλίμτ όπου το έργο τους είναι εμπνευσμένο και από τα γεωμετρικά σχήματα.








  • Ζωγραφίσαμε και εμείς όπως ο Κλέε, ο Μιρό, ο Καντίσκυ.











  • Διαβάσαμε το παραμύθι "Το θαλάσσιο τσίρκο" βασισμένο σε πίνακες του Joan Miro.





  • Ξεκινήσαμε τη συζήτηση για τα στερεά σώματα διαβάζοντας τον μύθο "Το κουτί της Πανδώρας".




  •  Τα παιδιά στη συνέχεια ζωγράφισαν όλα εκείνα τα καλά και τα κακά που φαντάζονταν ότι θα περιείχε το δικό τους κουτί της Πανδώρας.











  • Τέλος γνωρίσαμε τα στερεά σώματα (σφαίρα, κύβος, πυραμίδα, κώνος, κύλινδρος, ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο)  και τις διαφορές τους από τα γεωμετρικά σχήματα.


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου